Általános szerződési feltételek


ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

amelyek érvényesek a Művészkapu Kft. által szervezett élő foglalkozásokra-, valamint az online videófoglalkozásokra

 

  1. Bevezető rendelkezések
  • A jelen Általános szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) hatálya kiterjed a Művészkapu Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: Szervező) által a rajzfoglalkozások és foglalkozások szervezésére, továbbá videófoglalkozásokon való részvételre.
  • Az ÁSZF hatálya a 2021. október 25. napját követően megkötött szerződésekre vonatkozik.

 

  1. Az ÁSZF alkalmazásában használt fogalmak:
  • A Szervező és adatai:

Név: Művészkapu Korlátolt Felelősségű Társaság

Székhely: 1106 Budapest, Hatház utca 9. 3. em. 308.a.

Nyilvántartásba bejegyző bíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

Adószáma: 25300479-2-42

E-mail cím: info@muveszhaz.com

Telefon: +36 70 637 1407

Ügyfélszolgálatunk telefonon az alábbi időszakokban érhető el:

Munkanapokon 8:00 – 16:00

Szabadnapokon és munkaszüneti napokon az ügyfélszolgálat nem elérhető.

  • Animátor

Az élő foglalkozást lebonyolító cég (Képzési Szolgáltató)

  • Megrendelő

Az a természetes- vagy jogi személy, aki a Szervezővel a foglalkozások (élő,video) megszervezésére szerződést köt.

  • Megrendelés

Megrendelő által a Szervező által üzemeltetett honlapon leadott jelentkezés, és az írásban (továbbiratkozás esetén) leadott jelentkezés.

  • Továbbiratkozás (papíralapon élő foglalkozás esetében)

Amennyiben a Szervező a Megrendelő által igénybe vett foglalkozáson történő részvételét követően kedvezményes ajánlatot tesz további foglalkozásokon való részvételre, úgy a Megrendelőnek lehetősége van kedvezményes áron megrendelni a további foglalkozáson való részvételt.

  • Átidőpontozás/átváltás

A megrendelő azon lehetősége, hogy a befizetett élő tanfolyam időpontját az időponttól függő következmények mellett megváltoztassa, vagy on-line online örökös video hozzáférésre átváltsa. A befizetett díj csak egészben váltható át.

 

  1. A szerződés létrejötte
  • Papír alapú Szerződés (kizárólag továbbiratkozás élőre vagy online video hozzáféréshez) esetén a Szerződés a felek általi aláírásakor jön létre.
  • Elektronikus úton történő megrendelés esetén a Szerződés a megrendelés leadását követően, a Szervező visszaigazolásakor jön létre.
  • A Szerződés minden esetben akkor lép hatályba, ha a Megrendelő a megrendelt foglalkozás teljes díját hiánytalanul megfizette a Szervező részére.
  • A szerződés a megrendelt foglalkozáson való részvétel lehetőségét biztosítja, a megrendelés leadásától számított 360 napon belül. A Szervező által meghirdetett foglalkozásokra a Megrendelő jogosult magát, vagy az általa megjelölt személyt beíratni, amennyiben az adott foglalkozáson van elérhető szabad hely. Ennek hiányában a szerződő felek (a továbbiakban: Felek) egyeztetik az elérhető további foglalkozások időpontját.
  • Élő foglalkozás esetén a Megrendelő a szervezésre a Szervezővel, a lebonyolításra az Animátor céggel köt szerződést.

 

  1. Együttműködés, kapcsolattartás, értesítés
  • A Felek a szerződés teljesítése érdekében együttműködési kötelezettséget vállalnak, melynek keretében kötelesek a szerződés teljesítését befolyásoló minden lényeges körülményről egymást haladéktalanul tájékoztatni.
  • A szerződés fennállása során minden értesítést írásban kell megtenni. A Felek megállapodnak abban, hogy az értesítéseket e-mail formában elfogadják egymástól.

 

  1. A szerződés tárgya
  2. A Szerződés tárgyát a Szervező által a muveszhaz.com a muveszhaz-online.com honlapokon meghirdetett élő foglalkozások szervezésére vonatkozó szolgáltatása képezi.
  3. A Szerződés tárgyát a Szervező által a muveszhaz.com a muveszhaz-online.com honlapokon meghirdetett online örökös video hozzáférés- és online szolgáltatás – amely 1 éves részletfizetés (előfizetés) útján havi részletekben is elérhető – szervezésére vonatkozó szolgáltatása képezi. A részletek megfizetését követően a Szervező ugyanazon örökös hozzáférési kehetőség biztosít a Megrendő számára, mint az online örökös videohozzáférés esertében.

A video-hozzáférés a www.muveszhaz-online.com honlapon biztosított mindaddig, amíg a honlap működik és azt a Szervező működteti. Használatához szélessávú internet-elérés szükséges. A honlapra való belépéshez jelszó visszaállítás és változtatási lehetőséget biztosít a Szervező, és egy naptári napon belül maximum két különböző IP címről lehet használni. Ha a Megrendelő több helyről szeretné használni, azt a rendszer kizárja, és csak másnap tud csak ismét belépni. A hozzáféréshez egy felhasználó (és a vele egy háztartásban élők) jogosult.

(Amennyiben a fent megjelölt szolgáltatások esetében a szerződéses feltételek különböznek, úgy azokat a továbbiakban I, illetve II. számmal jelöljük)

 

  1. A Szervező kötelezettségei
  • A Szervező arra vállal kötelezettséget, hogy az élő foglalkozásokat megszervezi, a megrendelt foglalkozás megtartásához a technikai feltételeket megteremti, és biztosítja az élő foglalkozás megtartásához szükséges Animátort, Időpont nélküli foglalás esetén a Szervező kötelezettsége a jelentkezéstől számított 360 napon belül legalább 1 időpontot megadnia a muveszhaz.com honlapon.
  • A Szervező arra vállal kötelezettséget, hogy az örökös video hozzáféréssel és a részletfizetés lehetőségével igénybe vehető folyamatos szolgáltatások technikai feltételeit biztosítja.
  • A Szervező felelős az általa nyújtott szolgáltatások minőségi megfelelőségéért és szakszerűségéért.
  • A Szervező kijelenti, hogy a szerződés teljesítéséhez szükséges szakmai-, technikai- és humán erőforrásokkal rendelkezik és azokat a szerződés teljes időtartama alatt biztosítja.
  • A Szervező a tevékenysége végrehajtása során jogosult Animátort bevonni. A Szervező az Animátor teljesítéséért úgy felel, mintha a tevékenységet maga végezte volna el.

 

  1. A Megrendelő kötelezettségei/ajándékutalvány
  • A Megrendelő köteles a megrendelt foglalkozás díját a Szervező ajánlatában foglaltaknak megfelelően megfizetni, és az élő foglalkozáson a megadott időpontban megjelenni.
  • Kedvezményes (akciók) ajánlat esetén, amennyiben a Megrendelő az ajánlatban-, vagy a Szervező által megadott határidőre nem fizeti meg a kedvezményes foglalkozási díjat, úgy a kedvezmény lehetőségétől elesik.
  • A Megrendelőnek lehetősége van ajándékutalvány (vagy élő-vagy online) vásárlására. Ebben az esetben az utalványon feltüntetett értékben jogosult a Megrendelő által megjelölt személy az általa igényelt foglalkozásot kiválasztani és erről a Szervezőt e-mail útján tájékoztatni. Az ajándékutalvány csak teljes összegben használható fel.
  1. A részvételi díj, a díj megfizetése, számlázási és egyéb pénzügyi feltételek:
  • (élő foglalkozás) A Megrendelő által fizetendő díj (a továbbiakban: részvételi díj) két elemből, a szervezési díjból és a foglalkozás díjából áll.
  • (online örökös video hozzáférés) A Megrendelő által fizetendő díj (a továbbiakban: részvételi díj) az online videóhozzáférés díja, amely vagy a Szervező, vagy az Animátor tulajdonát képezi.
  • (online részletfizetés) Hozzáférés biztosítása az előfizetés időtartamára a muveszhaz-online.com weboldalon és a szerződés szerinti teljesítést követően örökösen.
  • I. esetében: A részvételi díj a Szervező/Animátor által nyújtott szolgáltatás ellenértéke. A részvételi díj nem őt illető részét a Szervező letétként őrzi, és a foglalkozás teljesítését követően köteles a foglalkozást szolgáltató Animátor részére kifizetni. A letéttel összefüggésben a Megrendelőnek semmilyen kötelezettsége nem keletkezik, a letét kezeléséért és az Animátor felé történő kifizetésért a Szervező felel.
  • A foglalkozásokhoz kapcsolódó végszámlákat a foglalkozás megtartását követően állítja ki a Szervező (szervezési díj) és az Animátor (foglalkozási díj). A számlák Megrendelő részére történő megküldéséről a Szervező gondoskodik. (A részvételi díj megfizetésekor a szervezési díjról előlegszámlát állít ki, míg a foglalkozási díjat letétként kezeli)
  • (online örökös video hozzáférés) A szerzői tulajdonjogtól függően vagy a Szervező, vagy az Animátor számlázza.
  • (online részletfizetés) E szolgáltatás esetén az ismétlődő szolgáltatásra vonatkozó fizetési feltételeket kell alkalmazni, amelyet a fizetési feltételek (Barion) linken ismertetünk.
  • Az online bankkártyás fizetések (e-pénztárcás fizetések) a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
  • A bankkártyával, vagy az e-pénztárcával történő fizetésre vonatkozó tájékoztató itt érhető el: http://www.barion.com/hu
  • Ajándékutalvány vásárlása esetén a Szervező díjbekérőt állít ki az utalvány értékének átvételéről. Az utalvány felhasználását követően, azaz az adott foglalkozáson való részvételt követően a Szervező megküldi a Megrendelő részére a foglalkozás igénybe vételét követően a teljes ajándékkártya értékéről szóló, és ahhoz tartozó számlát (számlákat)
  • A Szervező fenntartja magának a jogot, hogy késedelmes fizetés esetén az akciós árakra vonatkozó ajánlatát visszavonja és a szolgáltatást az aktuális listaár szerint számlázza le a Megrendelő részére.
  1. A megrendelt foglalkozás lemondása, módosítása (átidőpontozás, átváltás), elállás

 

Az élő foglalkozás (I.) foglalkozási időpontját a Megrendelő a foglalkozás meghirdetett kezdő időpontja előtt az időpontot megelőzően legfeljebb 15. napig jogosult díjmentesen lemondani.

  • Amennyiben a Megrendelő a megjelölt foglalkozási időpontot a foglalkozás meghirdetett kezdő időpontjától számított 15 napon belül mondja le a foglalkozást megelőző napig, úgy a foglalkozás aktuális listaárából 70 % kedvezménnyel igényelhet új foglalkozást. E kedvezmény feltétele, hogy az akciós részvételi díj a lemondás napjától számított 7 napon belül a Szervező részére megfizetésre kerüljön. Amennyiben nem történik meg a határidőben történő fizetés, úgy csak teljes részvételi díjon jogosult a Megrendelő 360 napon belül részvételi lehetőségével élni élő foglalkozáson. Az élő foglalkozást a foglalkozás napján lemondani nem lehet.
  • Fel nem használt foglalkozásra való befizetést (teljes egészében, részlegesen nem) át lehet váltani más foglalkozásra, vagy online videó hozzáférésre az aktuális kedvezmények (akciók) feltételek alapján.
  • Időpont nélküli foglalkozás megrendelése esetén a Megrendelő felelőssége az időpontok követése a muveszhaz.com honlapon.
  • Online örökös videó hozzáférés (II.): A vásárlást követő 30 napon belül – sikerélmény garancia alapján – indokolás nélkül lemondható és a részvételi díj visszajár. Ezzel a lehetőséggel a Megrendelő csak egy esetben élhet.
  • Online részletfizetés (II.): A szolgáltatás az első részletfizetéstől számított 30 napon belül – a sikerélmény garanciára figyelemmel – indokolás nélkül lemondható és a részvételi díj visszajár. Ezzel a lehetőséggel a Megrendelő csak egy esetben élhet. Ezt követően a szolgáltatás bármikor lemondható, azonban a már kifizetett részlet visszaigénylésére a Megrendelő nem jogosult. A Megrendelő a részletfizetést a https://muveszhaz-online.com/fiokom oldalon tudja lemondani az „Előfizetéseim” opcióban a „Lemondás” gomb segítségével.
    Ebben az esetben az utolsó díjfizetéssel kapott jogosultsági ideig, az aktuális már kifizetett részlethez tartozó időszak utolsó napjáig éri el az oktatótananyagot, annak lejártakor megszűnik a jogosultsága a videók eléréséhez.
  • A megrendelt foglalkozások és megvásárolt ajándék utalványok vonatkozásában a Megrendelő jogszabály eltérő rendelkezése hiányában (ld. ÁSZF 13. pont) nem jogosult a Szerződéstől elállni, a Szervező a Megrendelő által megfizetett díjakat a jogellenes elállás esetén nem köteles a Megrendelő részére visszatéríteni.
  • A Megrendelő (amennyiben fogyasztó) elállására vonatkozó részletes szabályokat az ÁSZF 13. pontja tartalmazza.

 

  1. Szerzői jog

A Művészkapu Kft. által szervezett foglalkozásokat a szerzői jog védi. A szerzői jogi jogosultja a Művészkapu Kft. vagy az általa feljogosított felhasználó, vagy a Képzési szolgáltató. A szolgáltatások, és a honlapon közzétett valamennyi tartalom szellemi alkotásnak minősül, aminek bármilyen felhasználása, másolása, sokszorosítása a jogosult engedélye nélkül nem megengedett. A Művészkapu Kft. és a Képzési szolgáltató fenntart magának minden jogot a foglalkozások bármely részlete és a weboldalon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a Művészkapu Kft. weboldalán megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Művészkapu Kft. írásos hozzájárulása nélkül. Az imént részletezett tiltó rendelkezések hatálya alól kivételt képez az ÁSZF és az Adatvédelmi Szabályzat megismerés céljából történő letöltése.

 

Az online vásárolt foglalkozásokkal- és ajándékutalványokkal kapcsolatos külön szabályozás

 

  1. A Szervező részére a tárhelyet biztosító szolgáltató adatai:

Név: Rackforest Informatikai Kereskedelmi Szolgáltató és Tanácsadó Korlátolt Felelősségű Társaság

Székhely: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22. 3. em. 3008.

Cégjegyzékszám: 01-09-914549

Adószám: 14671858-2-41

Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-74088/2014

 

  1. Az elektronikus úton történő szerződéskötésre vonatkozó szabályok, előzetes tájékoztatás:

A Szervező a Polgári Törvénykönyről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban Ptk.) 6:82-6:85 § -aira vonatkozóan az alábbi tájékoztatást nyújtja a Szervező szolgáltatásait igénybe vevőknek.

  • A Szerződés elektronikus úton való megkötéséhez szükséges technikai lépések leírása:
    • A megrendelni kívánt szolgáltatás részletes jellemzőiről, áráról, és feltételeiről a Megrendelő a szolgáltatás nevére kattintást követően tájékozódhat. A Megrendelő a „KOSÁRBA TESZEM” feliratú gombra kattintva juthat el a munkamenet közben megrendelni kívánt szolgáltatások összesítéséhez.
    • A megrendelni kívánt szolgáltatások részletes nevéről, áráról, és mennyiségi jellemzőiről a Megrendelő itt tájékozódhat, illetve módosíthatja a megrendelni kívánt szolgáltatások listáját. A Megrendelő a terméklista bal oldalán található bekarikázott “X” gombbal törölhet szolgáltatásokat a listáról. Miután a Megrendelő meggyőződött, hogy a megredelni kívánt szolgáltatások listája teljes mértékben helyes, a „TOVÁBB A PÉNZTÁRHOZ” feliratú gombra kattintva juthat el az összes megrendelni kívánt szolgáltatás jelentkezési lapjához.
    • A jelentkezési lap felületén a piros csillaggal jelzett mezők kitöltése kötelező a jelöletlen mezők kitöltése csupán lehetőség, értelemszerűen kell kitölteni. Az adatvédelmi nyilatkozat elfogadását és a megadott adatok tárolásához való hozzájárulás megjelölése a feltétele a szolgáltatás megrendelésének.
    • A Megrendelő egy jelölőnégyzetbe helyezetett pipával igazolhatja, hogy elolvasta, megértette és elfogadta az általános szerződés feltételeket és az adatvédelmi nyilatkozatunkat.
    • A Megrendelő egy jelölőnégyzetbe helyezetett pipával igazolhatja, hogy szeretne kérni hírlevelet.
    • A Megrendelő kiválaszthatja milyen módon szeretne fizetni a szolgáltatásért a „BANKKÁRTYÁS FIZETÉS” vagy a „Közvetlen banki átutalás” opciók egyikének kiválasztásával.
    • Ha a Megrendelő mindent rendben talált, akkor a „BANKKÁRTYÁS FIZETÉS” opció választása esetén a „FIZETÉS BANKKÁRTYÁVAL” feliratú gomb megnyomásával elküldheti a megrendelését, illetve „Közvetlen banki átutalás” opció választása esetén a „MEGRENDELÉS ELKÜLDÉSE” feliratú gomb megnyomásával elküldheti a megrendelését. A megrendelés a Szervező e-mail címére kerül továbbításra.
    • A „MEGRENDELÉS ELKÜLDÉSE”, illetve a „FIZETÉS BANKKÁRTYÁVAL” feliratú gomb megnyomását követően a megrendelésben rögzített adatok módosítására csak a Szervező e-mailes elérhetőségére történő megkeresés útján, vagy telefonos egyeztetés útján van lehetőség.
    • Amennyiben a Megrendelő az online megrendelési folyamatot az ott kért adatok megadásával véglegesítette és a „MEGRENDELÉS ELKÜLDÉSE”, vagy a „FIZETÉS BANKKÁRTYÁVAL” gombra rákattintott, akkor megrendelést ad le, mely a Megrendelő részéről kötelező érvényű ajánlatnak minősül és a Szervező elfogadása esetén fizetési kötelezettséget von maga után.
    • Ezen ajánlat azonban nem jár automatikusan azzal, hogy a Szervező a Megrendelő ajánlatát elfogadta.
    • A Szerződés akkor jön létre, ha a Szervező a megrendelést visszaigazolta e-mail útján a megrendelőnek. A visszaigazoló e-mail a megrendelt foglalkozásmal kapcsolatos adatokat tartalmazza.
  • A Szerződés írásbelisége, iktatása:
    • A Szervező honlapján keresztül kötött Szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek. A Szervező azt nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető, nem megtekinthető. Jogi szempontból a honlapon leadott megrendelések ráutaló magatartás formájában tett jognyilatkozatnak minősülnek.
  • Adatbeviteli hibák:
    • A Szervező az adatbeviteli hibáknak („félrekattintások”) a szerződéses nyilatkozat (ami vételár fizetésével járó, kötelező erejű vételi ajánlat) elküldését megelőző azonosítását és kijavítását az alábbiak szerint biztosítja.
    • A Megrendelőnek a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szervező részére való elküldéséig a Szervező elérhetőségein bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására. E-mail, vagy telefon útján kell a hibajavítást kezdeményezni.
  • Az ügyintézés, szerződés nyelve:
    • Bárminemű tájékoztatás, ügyintézés és szerződéskötés, valamint a szavatossági/jótállási eljárás nyelve a magyar. A Szerződés megkötése is kizárólag magyar nyelven történik, arra Magyarország joga az irányadó.
  • Magatartási kódexre vonatkozó előzetes tájékoztatás:
    • A Szervező nem vetette alá magát semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek.
  • Ajánlati kötöttség, visszaigazolás, a szerződés létrejötte:
    • A Megrendelő a „MEGRENDELÉS ELKÜLDÉSE”, vagy a „FIZETÉS BANKKÁRTYÁVAL” gombra történő kattintással kötelező érvényű és fizetési kötelezettséggel járó ajánlatot tesz a kiválasztott szolgáltatás megvásárlására, az erre vonatkozó jelölőnégyzet kipipálásával elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el jelen ÁSZF-et és az Adatvédelmi Szabályzatot. A Megrendelő ajánlatának, megrendelésének Szervezőhöz való megérkezése a Megrendelő részéről ajánlati kötöttséget eredményez.
    • A Megrendelő részéről a megrendelés leadása nem eredményezi a Szervező és a Megrendelő közötti Szerződés létrejöttét. A Megrendelő által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését a Szervező késedelem nélkül, automatikusan generált e-mail útján, legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja a Megrendelő részére. Ez a visszaigazoló e-mail kizárólag arról tájékoztatja a Megrendelőt, hogy a Szervezőhöz a megrendelés megérkezett. A Megrendelő köteles a visszaigazoló e-mail tartalmát ellenőrizni. A hibásan vagy nem kellő részletességgel megadott adatok, információk okán felmerülő bárminemű probléma, vagy többletköltség vagy ellehetetlenülés, késedelem a Megrendelőt terheli, az a Megrendelő kizárólagos felelőssége. A Megrendelő megrendelés megérkezésének jelen pontban részletezett visszaigazolása nem jelenti a Megrendelő ajánlatának elfogadását.
    • A szerződés csak akkor tekinthető megkötött Szerződésnek, amikor a Szervező kinyilvánítja a rendelés elfogadását, amelyet egy külön, a Megrendelőnek küldött e-mailben igazol vissza.
    • A Megrendelő a Szervező honlapján való regisztrációval elismeri, hogy jelen ÁSZF, valamint az Adatvédelmi tájékoztató rendelkezéseit megismerte és elfogadja, a rendelés menetével tisztában van, továbbá az Adatvédelmi tájékoztatóban részletezett adatkezelésekhez hozzájárul.
    • Amennyiben a rendelés elküldését megelőzően a Megrendelőnek a szolgáltatással kapcsolatban kérdése merül fel, úgy telefonon, illetve e-mail útján fordulhat a Szervező ügyfélszolgálatához.
    • A Szervező honlapján vásárolt termékek szolgáltatások továbbértékesítése nem megengedett.
  1. Fogyasztónak minősülő megrendelő jogszabályon alapuló elállási joga
    • Ha a Megrendelő fogyasztónak minősül, megilleti az elállás joga a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 20. §-a értelmében a Szervező honlapján vásárolt szolgáltatások tekintetében.
    • A Ptk. 8:1. § 3. pontja értelmében fogyasztó a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
    • Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg.
    • Ha a fogyasztónak minősülő Megrendelő elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postai úton, vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1 pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szervező részére az elállásra nyitva álló időszak alatt. Az elállási jog gyakorlására vonatkozó nyilatkozat minta a jelen ÁSZF 1. sz. mellékletében található.
    • A fogyasztónak minősülő Megrendelőt terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 13. pontban meghatározott rendelkezéseknek, illetve a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta. Ha a fogyasztónak minősülő Megrendelő a megjelölt határidőben, minden kétséget kizáróan igazolható módon nem küldi meg elállási nyilatkozatát, ez úgy minősül, hogy a fogyasztónak minősülő Megrendelő nem teljesítette az elállási jog gyakorlásához szükséges feltételeket, ezért a Szerződése nem kerül felbontásra, Szerződése továbbra is hatályban marad. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztónak minősülő Megrendelő az erre irányuló nyilatkozatát az elállási időszak alatt (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szervező részére.
    • Postai úton történő közlés esetén a postára adás dátumát, e-mail keresztül történő közlés esetén az e-mail megérkezésének időpontját veszi figyelembe a Szervező a határidő számítás szempontjából. A fogyasztónak minősülő Megrendelő az elállási nyilatkozatát tartalmazó levelét ajánlott küldeményként szükséges postára adnia annak érdekében, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
    • A fogyasztónak minősülő Megrendelő határidőben gyakorolja elállási jogát, ha az elállási időszak lejárta előtt (14, azaz tizennégy nap) elküldi elállási nyilatkozatát a fentebb írtak szerint a Szervező részére.
    • Ha a fogyasztónak minősülő Megrendelő eláll a Szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Megrendelő elállási nyilatkozatának kézhezvételétől (arról szóló értesüléstől) számított 14 napon belül a Szervező visszatéríti a fogyasztónak minősülő Megrendelő által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást.
    • Érvényes elállás esetén minden kölcsönösen kapott teljesítés visszatérítendő, így a szervezési- és foglalkozási díj is.
    • A fogyasztó által kifizetett összeget – ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is – haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül utalja vissza a Megrendelő. Ez a határidő az elállási szándék, kézhez vételekor kezdődik.
    • A felek eltérő megállapodása hiányában a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogot a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szervező a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.
    • Online foglalkozás vásárlása esetén a fogyasztó nem gyakorolhatja a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 20. §-ában meghatározott elállási jogát (lásd 29. § (1) bekezdés) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a Szervező a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti elállási jogát.
    • A törvényes elállási jogon túl a Megrendelőt – figyelemmel a 30 napos sikerélmény garanciára –30 napon belül lemondási jog illeti meg. Ebben az esetben a Megrendelőnek a regisztrációs díj nem-, csak az előfizetési díj jár vissza.
    • Ismételt fizetés (részletfizetés) esetén a szolgáltatás az első részletfizetéstől számított 30 napon belül – a sikerélmény garanciára figyelemmel – indokolás nélkül lemondható és a részvételi díj visszajár. Ezzel a lehetőséggel a Megrendelő csak egy esetben élhet. Ezt követően a szolgáltatás bármikor lemondható, azonban a már kifizetett részlet visszaigénylésére a Megrendelő nem jogosult.
    • A Megrendelő tudomásul veszi, hogy az átutalás során a Barion Payment Zrt. fog szerepelni a vásárló által kapott bankszámlakivonatokon mint elfogadóhely a bankkártyával, vagy az e-pénztárcával történő fizetés esetén.
  2. Fogyasztói jog- és igényérvényesítés, panaszkezelés
    • A Megrendelő panaszával 1 pontban feltüntetett elérhetőségeken fordulhat a Szervező felé.
    • Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál:
      • Amennyiben a Megrendelő fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztók 2017-től panaszaikkal elsősorban a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak. A járási hivatalok elérhetőségei megtalálhatók a https://jarasinfo.gov.hu/
    • Vitarendezési eljárás az Európai Unió online vitarendezési platformján keresztül:
      • A platform elérhetősége:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU

  • Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.
  • Békéltető testület eljárásának kezdeményezése:
    • Amennyiben Szervező és a fogyasztónak minősülő Megrendelő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szervezővel való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Megrendelő, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását, illetve fordulhat a Szervező székhelye szerint illetékes Békéltető Testülethez is.
    • Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. (Áru: a termék, az ingatlan és a vagyoni értékű jog, valamint a szolgáltatás.)
    • A vállalkozást együttműködési kötelezettség terheli a Békéltető Testület előtti eljárásban. Ez egyrészt a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettség, másrészt a Békéltető Testületi meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes Békéltető Testületet működtető kamara szerinti megyében van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
    • Szervező székhelye szerint illetékes testület a Budapesti Békéltető Testület, melynek elérhetőségei:

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Központi telefonszám: +36 1 488 2131

Fax: +36 1 488 2186

  • A Békéltető Testületek elérhetősége:

https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

  • A Szervezőt a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
  • Bírósági eljárás kezdeményezése.
    • Megrendelő jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. rendelkezései szerint.

 

  1. Záró rendelkezések
    • A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel az alábbi jogszabályokra:

– a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”),

– a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény

– az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény,

– a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet,

  • A Szervező jogosult jelen ÁSZF-t bármikor, egyoldalúan módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően leadott megrendelésekre alkalmazandóak. A Szervező fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre a muveszhaz.com honlapon és az azon szereplő online foglalkozásokon, előzetes figyelmeztetés nélkül.

 

Művészkapu Korlátolt Felelősségű Társaság

 

 

  1. melléklet

 

Elállási / Felmondási nyilatkozatminta

 

(Csak a szerződéstől való elállási / felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa el a Szervezőhöz!)

e-mail: info@muveszhaz.com

Címzett: Művészkapu Korlátolt Felelősségű Társaság 1106 Budapest, Hatház utca 9. 3. em. 308.a.

 

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi szolgáltatás/ok tekintetében:

 

Szerződéskötés időpontja időpontja:

Rendelés egyedi azonosító száma:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

 

A fogyasztónak minősülő Vásárló(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)